ديـــــــــسط أون لايــــــن

لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك برجاء كتابه أيميلك صحيح ليصلك رساله عليه للتفعيل الاشتراك منه
شكرا لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش 829894
ادارة المنتدي لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش 103798

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك برجاء كتابه أيميلك صحيح ليصلك رساله عليه للتفعيل الاشتراك منه
شكرا لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش 829894
ادارة المنتدي لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش 103798

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الموقع الرسمى لقرية ديسط - طلخا - دقهليه

ترحيب

أهلا بك من جديد يا زائر آخر زيارة لك كانت في * الخميس يناير 01, 1970
آخر عضو مسجل moonway فمرحبا به

فيلم ديسط

المواضيع الأخيرة

» مؤشرات البورصة المصرية ترتفع بشكل جماعي خلال بداية تعاملات اليوم الخميس
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 12:18 pm من طرف hager medhat

» تعرف على أسعار BMW و MINI الجديدة من وكيلها مجموعة جلوبال أوتو للسيارات
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 12:17 pm من طرف hager medhat

» مؤسسة المظلات و السواتر بخصم 30 % | 0500660135 - 0555963931
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 12:00 pm من طرف hager medhat

» شركة عزل خزانات بينبع بخصم 25 % | اتصل الـأن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:59 am من طرف hager medhat

» شركة تنظيف وتعقيم بينبع البحر بخصم 25% | اتصل الــأان
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:58 am من طرف hager medhat

» نجار بينبع بخصم 25% | اتصل الآن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:56 am من طرف hager medhat

» أفضل شركة تنظيف وصيانة مكيفات بينبع البحر بخصم 25% | اتصل الــأن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:54 am من طرف hager medhat

» سباك بينبع بخصم 25 %| اتصل الان
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:53 am من طرف hager medhat

» شركة مكافحة حشرات بينبع بخصم 25 % |شركة خدمات منزلية
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:51 am من طرف hager medhat

» شركة كشف تسربات المياه بينبع بخصم 25%|اتصل الآن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:47 am من طرف hager medhat

» شركة تنظيف شقق وكنب بينبع بخصم 25% | اتصل الـأن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:46 am من طرف hager medhat

» شركة نقل عفش بينبع بخصم 50% | اتصل الان
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:44 am من طرف hager medhat

» دينا نقل عفش بالرياض الرياض بخصم 25%| اتصل الآن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:41 am من طرف hager medhat

» نقل اثاث داخل وخارج الرياض بخصم 25% | اتصل الآن
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:38 am من طرف hager medhat

» شركة تنظيف مكيفات بالرياض بخصم 25 % | الخيول السريعة
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:37 am من طرف hager medhat

» شركة نقل عفش شرق الرياض الخيول السريعة
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:35 am من طرف hager medhat

» شركة الخيول السريعة لنقل العفش
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:34 am من طرف hager medhat

» ونيت نقل عفش بالرياض بخصم 25 % | الخيول السريعة
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:31 am من طرف hager medhat

» شركة نقل اثاث بالرياض بخصم 25%|اتصل الان الخيول السريعة
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:28 am من طرف hager medhat

» شركة تنظيف وتعقيم منازل بالرياض بخصم 25 % | اتصل الان الخيول السريعة
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:26 am من طرف hager medhat

» مظلات سيارات الرياض بخصم 25% | اتصل الآن موقع مظلاتي
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:19 am من طرف hager medhat

» صيانة منازل بالرياض | المملكة للتنظيف |
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:18 am من طرف hager medhat

» افضل شركة تنظيف بالرياض | المملكة للتنظيف |
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:17 am من طرف hager medhat

» افضل شركة صيانة منازل بالرياض | كهربائي | سباك | نجار | المملكة للتنظيف |
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:16 am من طرف hager medhat

» شركة تنظيف بالمزاحمية | المملكة للتنظيف
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 11:10 am من طرف hager medhat

» شركات التنظيف بالرياض بخصم 25 % | المملكة للتنظيف
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 10:54 am من طرف hager medhat

» شركة مكافحة حشرات بالرياض بخصم 25 % | المملكة للتنظيف
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 10:52 am من طرف hager medhat

» شركة مكافحة حشرات بالرياض بخصم 25 % | المملكة للتنظيف
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 10:43 am من طرف hager medhat

»  شركة تنظيف مكيفات بالرياض بخصم 25 % | اتصل الان المملكة للتنظيف
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 10:42 am من طرف hager medhat

» افضل شركة تنظيف شقق بالرياض بخصم 25 % | اتصل الان المملكة للتنظيف
لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Emptyالخميس ديسمبر 01, 2022 10:42 am من طرف hager medhat

.: عدد زوار المنتدى :.

the queen
peaceman
احمد زكى
AHMED HAMODA
ahmed ezzat
البرنسيسه هند
حمدى يوسف راتب
د هانى عيد الحداد
مدحت عثمان سرور
Amir
mohamedmoustafa
احمد عيد الحداد
أحمد كمال ابوالرجال
ابو فريدة
محمد عادل
لقاء أون لاين
20 مشترك

لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش

تصويت

انت مؤيد لقيام ثوره يوم 25

[ 9 ]
    لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Vote_rcap82%لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Vote_lcap [82%] 
    [ 2 ]
    لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Vote_rcap18%لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش Vote_lcap [18%] 

مجموع عدد الأصوات: 11
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :
    انثى عدد المساهمات : 1028

. لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين السبت يناير 22, 2011 8:00 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

darkred]] طبعا كلكم سمعتوا عن ثورة 25يناير اللي مصر كلها هتعملها يوم عيد الشرطة عملا بنظيرتها تونس الشقيقة

مطالبين الحكومة بالتغيير والمظاهرة دي ناوي يخرج فيها شباب وبنات وسيدات واطفال وسوف تغلق المحلات و المصالح

الحكومية وتغلق انوار القاهرة ليلا والكل يعيش علي ضوء الشموع

انا كتبت موضوعي ده بعض ما قرأت كذا موضوع علي الفيس بوك علي لسان الشباب بيقول ان لو عملنا ثورة هنبقى عراق تانية و و و
    [/size]

طيب تفتكروا لو معملناش ثورة ممكن نبقى زي مين ؟

لوسيبنا الفساد وقولنا اللي نعرفه احسن من اللي منعرفوش

لو مثورناش ضد اللي باعوا بلدنا تحت مسمى الخصخصة ويا عالم اتباعت لمين هنبقى زي مين؟؟؟

لو مثورناش ضد الللي باعوا لاسرائيل الغاز بتراب الفلوس والشعب بيموت بعضه على انبوبة هنبقى زي مين؟؟؟

لو مثورناش ضد الفقر اللي نهش الغلابة وضد الناس اللي بتموت من الجوع هنبقى زي مين؟؟

لو مثورناش ضد المحاصيل المسرطنة والدم الفاسد هنبقى زي مين؟؟؟[/b
    ]

[b] تفتكروا يا اخواتي لو سكتنا على كل ده عشان منبقاش عراق تانية ممكن نبقى زي مين؟؟؟

ياتري حد هيرد علي ولا انا حاسة اني في المنتدي لوحدي انا سجلت في الموقع بحماسة

مش عايزاكم تخذلوني انا جالي احساس اني عاملة زي اللي بيعبي شرايط من غير حتي مستمعين

عايزة مشاركات من 112 عضو اللي معانا
    ا
    محمد عادل
    محمد عادل
    عضو ذهبى
    عضو ذهبى

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 169

. رد: لوعملنا ثورة هنبقي عراق تانية ........طيب لو ماعملناش

مُساهمة من طرف محمد عادل السبت يناير 22, 2011 10:32 pm

واللة يا اختى انتى مشكورة على حماستك ويا رب دائما بنفس الحماسة وفى تقدم بس بالنسبة لموضوع الثورة احنا اتكلمنا فى الموضوع دة قبل كدة وقولنا ان المشكلة امتدت لكل حاجة فى البلد عايزة تعرفى وانتوا اساسا كلكو عارفين زى اية زى الوزير اللى بيعين بالواسطة & زى عسكرى المرور المرتشى & زى الموظف اللى بيعقد فى البنى ادمين علشان ما يخلصشى مصالحهم & زى السجون والمعتقلات اللى انتوا عارفين بيتعمل اية فى الشباب فيها & زى اللى بيحاربوا الاخوان المسلمين وبيقولوا عليهم ارهابيين وزى وزى وزى وزى ياة كتير اوى فى مصر بس فى الاخر كلة بيقول يا عم وانا مالى فلو عايزة تحلى المشكلة ابداى بتتغير الكلمة دى فى نفس كل واحد الاول والتغيير هيبقى جذرى وكمان انا اعتقد انة لو فية تغيير هياخد سنين لحد ما نحس بية عارفيين لية علشان زى ما بنشوف فى الافلام وانا رايى ان الكلام دة واقعى ( اللى مالوش خير فى حاتم مالوش خير فى مصر ) واللة المستعان
    ابو فريدة
    ابو فريدة
    مشرف عام
    مشرف عام

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 704

مُساهمة من طرف ابو فريدة السبت يناير 22, 2011 11:55 pm

اللة .....................................وبدات المعركة

سؤال الى اختى ................لقاء اون لاين

انتى فين ............................. يوم 25 يناير

كلامك صح بس فى مشكلة دية مصر ............ وانا مع التغير بس من غير السجون والمعتقلات

وعن سؤالك ...هنبق زى مين ....عمر مصر مهتبقى العرق ..و.. لبنان ...و السودان ..مصر ام الدنيا

وانا معكى فى فساد فى كل مكان فى مصر من زمن اوى بس التغير ازى من غير ما شوف شاب يشعل النار فى نفسة او اخت او واحد من شعب مصر فى السجون ...انشاء اللة القادم احسن علشان مصر

واخر مشكورة يا اختى على هذا الموضوع .............

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
    أحمد كمال ابوالرجال
    أحمد كمال ابوالرجال
    Admin
    Admin

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 1530

مُساهمة من طرف أحمد كمال ابوالرجال الأحد يناير 23, 2011 1:34 pm

اعتقد بثورة او غير ثورة لن يحدث تغيير
    وارجوا من الجميع ان لا يعتبر هذة سلبية منى
    ولكن لنكون واقعيين
    اولا
    لازم كل شخص يبدا بنفسة للاصلاح
    يعنى لازم يبقى فية ضمير
    ثانيا
    لو نشوف الخطاء فين هنعرف بان الخطأ من الاصغر الى الاكبر
    بصراحة احنا شعب معظمة همجى وليس منظم
    وعن تجربة لاحظتها ورايتها من خلال سفرى واحتكاكى ببعض المصريين بالمطارت والموانئ
    وعلشان البلد تكون كويسة
    لازم يكون فية ضمير
    وعند الصغير قبل الكبير وعند المواطن قبل المسؤل
    انما ثورة وغيرة
    مش هيحصل تغير باذن الله الا
    ان يرسل الله رسول من عندة يحكم
    وندعوا الله ان يولي من يصلح
    احمد عيد الحداد
    احمد عيد الحداد
    Admin
    Admin

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 256

مُساهمة من طرف احمد عيد الحداد الأحد يناير 23, 2011 3:34 pm

الموضوع رااااااااااائع
    بجد
    وسبحان الله جاى فى وقت أنا بكتب فيه فى قصيدة
    وقربت انتهى منها
    وسوف يتم رفعها على المنتدي
    قريباااااااااااااااا
    بس يا ريت تكون ردا شافيا للموضوع
    ومشكووووووووورين
    واختلاف وجهات النظر لا تفسد للود قضية
    فالرأى والرأى الاخر
    للوصول لأفضل الردود
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 4:06 pm

محمد عادل كتب:واللة يا اختى انتى مشكورة على حماستك ويا رب دائما بنفس الحماسة وفى تقدم بس بالنسبة لموضوع الثورة احنا اتكلمنا فى الموضوع دة قبل كدة وقولنا ان المشكلة امتدت لكل حاجة فى البلد عايزة تعرفى وانتوا اساسا كلكو عارفين زى اية زى الوزير اللى بيعين بالواسطة & زى عسكرى المرور المرتشى & زى الموظف اللى بيعقد فى البنى ادمين علشان ما يخلصشى مصالحهم & زى السجون والمعتقلات اللى انتوا عارفين بيتعمل اية فى الشباب فيها & زى اللى بيحاربوا الاخوان المسلمين وبيقولوا عليهم ارهابيين وزى وزى وزى وزى ياة كتير اوى فى مصر بس فى الاخر كلة بيقول يا عم وانا مالى فلو عايزة تحلى المشكلة ابداى بتتغير الكلمة دى فى نفس كل واحد الاول والتغيير هيبقى جذرى وكمان انا اعتقد انة لو فية تغيير هياخد سنين لحد ما نحس بية عارفيين لية علشان زى ما بنشوف فى الافلام وانا رايى ان الكلام دة واقعى ( اللى مالوش خير فى حاتم مالوش خير فى مصر ) واللة المستعان

انا معاكم ملييووووون في المية ان الواحد لازم يغير في نفسه ويتقي ربنا في تعاملاته بس ده ميغنييش ابدا ابداعن نظام محترم امين يحكم البلد

مينفعش ادي للمدرس 200 جنيه مرتب واقوله متديش دروس وادي كل مجهودك للمدرسة مينفعش ادي لظابط الشرطة مرتب ضعيف واقوله متبقاش مرتشي

النااااااااااااااااااااااااااس تعبانة في عيشتها يا جماعة الناس مش لاقية تاكل ولا لاقية حق الدوا

لازم الاول النظام اللي بيحكم البلد يأكل الناس الجعانة دي ويديها حقها

لكن متجيش عند واحد نايم في الشارع ولا ابنه مات عشان مش لاقي علاج وتقولوله التزم غصب عنه هيغلط

ياجماعة احنا محتاجين نوفر للمصري ابسط حقوقه محتاجين حد امين بجد على البلد دي وساعتها اللي يغلط يتشنق في ميدان عام

لكن مش نسيب اللصوص (الكباااااااار ) يسرقوا خير بلدنا ونيجي على الغلابة طبيعي هم ضعفاء خلقه فاكيد محتاجين وعي [/
    size]

[size=24]
    شكرا لمرورك
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 4:36 pm

علاء سعد كتب: اللة .....................................وبدات المعركة

سؤال الى اختى ................لقاء اون لاين

انتى فين ............................. يوم 25 يناير

كلامك صح بس فى مشكلة دية مصر ............ وانا مع التغير بس من غير السجون والمعتقلات

وعن سؤالك ...هنبق زى مين ....عمر مصر مهتبقى العرق ..و.. لبنان ...و السودان ..مصر ام الدنيا

وانا معكى فى فساد فى كل مكان فى مصر من زمن اوى بس التغير ازى من غير ما شوف شاب يشعل النار فى نفسة او اخت او واحد من شعب مصر فى السجون ...انشاء اللة القادم احسن علشان مصر

واخر مشكورة يا اختى على هذا الموضوع .............

[color=blue] نورت موضوعي
    هقول لحضرتك انا يوم 25يناير باذن الله هكون فين
    طبيعي مش هنزل الشارع مع المتظاهرين لسببين
    الاول ان ده ضد طبيعتي وانا اخجل من اني امشي وسط ناس واتكلم بصوت عالي واطالب بالتغيير
    الثاني حضرتك ناسي اننا حتي لووصلنا لاعلي مستوي تعليمي لكن مازلنا قرويين علي الاقل اهالينا ضد نزولنا الشارع لعمل مظاهرة وبالذات اذا كان اللي همشي في الثورة بنت ممكن يقبلوا انهاتتفرج علي زفة فرح ..... مولد
    لكن تعبر عن رايها من خلال مظاهرة ده من عاشر المستحيلات ممكن ده يحصل في بلادنا بس في الافية الرابعة اوالسادسة
    لكن انا بعمل اللي ربنا يقدرني عليه في شغلي وبحاول احسن من نفسي ومن مستواي العلمي والحمدلله بعمل اللي بيمليه علي ضميري في شغلي وبحاول اخللي كل زملائي في شغلي يكونوا علي نفس المستوي والضمير اليقظ
    وربنا يقدرني

بالنسبة ان مصر هتفضل ام الدنيا ده كلام علي العين والراس لانه مش ام الدنيا لالالا لان ربنا كرمها في القران[/color]

ومش لازم واحد يشعل النار في نفسه علشان نتحرك لاننا لوفضلنا ساكتين

هتلاقي الحكومة بكل بجاحة بتوزع جيركن جاز وكبريت في افران العيش
    Very Happy

هو في ناس خايفة من التغيير ليكون للاسوا وشايفين الموضوع من زواية نحترمهم جدا عليها

لان كلنا في الاخر هدفنا واحد مصر تبقى احسن بلد في الدنيا

يا سلام بقى لو نتحد على كلمة واحدة في وش الفساااااااااااااد هنبقى باذن الله من احسن بلاد الدنيا

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 5:03 pm

احمد ابوالرجال كتب:
    اعتقد بثورة او غير ثورة لن يحدث تغيير
    وارجوا من الجميع ان لا يعتبر هذة سلبية منى
    ولكن لنكون واقعيين
    اولا
    لازم كل شخص يبدا بنفسة للاصلاح
    يعنى لازم يبقى فية ضمير
    ثانيا
    لو نشوف الخطاء فين هنعرف بان الخطأ من الاصغر الى الاكبر
    بصراحة احنا شعب معظمة همجى وليس منظم
    وعن تجربة لاحظتها ورايتها من خلال سفرى واحتكاكى ببعض المصريين بالمطارت والموانئ
    وعلشان البلد تكون كويسة
    لازم يكون فية ضمير
    وعند الصغير قبل الكبير وعند المواطن قبل المسؤل
    انما ثورة وغيرة
    مش هيحصل تغير باذن الله الا
    ان يرسل الله رسول من عندة يحكم
    وندعوا الله ان يولي من يصلح

زمن الرسل ولي لانهم ادوا رسالتهم علي اكمل وجه ووصلتنا الرسالة وجاء دورنا لحمل الرسالة وتوصيلها
    الرسول صلي الله عليه وسلم بيقول (المؤمن القوي خير واحب الي الله من المؤمن الضعيف )
    وبيقول صلي الله عليه وسلم (من راي منكم منكرا فليغيره بيدهفان لم يستطع فبلسانه فان لم يستطع فبقلبه وهذا اضعف الايمان )
    واعتقد ان ان الاوااان اننا نكون اقويااااء

الأعلام عامل للناس غسيل مخ ومصورلهم أن اي تغير معناه ان امريكا هتدخل مصر وأسرائيل هتدخل

ده على اساس ان اسرائيل مش مدخلة دلوقتي ده في اسرائيل بيدعوا لمبارك بطولت العمر اكتر ما احنا بندعي عليه

اسرائيل موجودة في مصر ومبرطعة روح شرم وطابا وشوف عاملين ازاي ولا كانها بلد ابوهم

ولا مولد ابو حصيرة اللي في البحيرة ده
    يعني هما يمنعوا المسلمين يصلوا في الاقصى واحنا نسيبهم يحجوا عند ابو حصيرة بتاعهم
    عندك حق كلنا لازم نبدأ بنفسنا بس امتي بنفكر بالطريقة دي بعد المركب مااوشكت علي الغرق

حالة البلد مش محتاجة أننا نقعد نقنع الناس أنها تخرج ده المفروض وضع مصر الاقتصادي والاجتماعي والسياسي اللي بقى في الحضيض يخلي موضوع تغير النظام ده شئ بديهي وأنه يكون مطلب الشعب كله

يعني ايه اذاكر واجتهد واتخرج وييجي واحد اقل كتير مني ياخد مكاني اوواحد يتحكم في مصيري وبصوت عالي اشغلك في اي مكان بس هتدفعي كام

أنا حزينة علي مصر مصر بلد أعظم وأكبر من شعبها ...أحنا منستهلش بلد زيها كانت عروسة الدنيا واحنا خذلناها

والأن بفضل الحكومة بقينا نخجل نقول أننا مصريين وسألوا المصريون بالخارج

ربنا يتولانا برحمته
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 5:09 pm

احمد عيد الحداد كتب:الموضوع رااااااااااائع
    بجد
    وسبحان الله جاى فى وقت أنا بكتب فيه فى قصيدة
    وقربت انتهى منها
    وسوف يتم رفعها على المنتدي
    قريباااااااااااااااا
    بس يا ريت تكون ردا شافيا للموضوع
    ومشكووووووووورين
    واختلاف وجهات النظر لا تفسد للود قضية
    فالرأى والرأى الاخر
    للوصول لأفضل الردود

علي كده هنسمي حضرتك شاعر المنتدي
    في انتظار القصيدة علي احر من الجمر
    شكرا لمرورك
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 5:17 pm

[[u]b] علي فكرة قرات خبر النهاردة ان الحكومة احتفلت بعيد الشرطة النهاردة 23|1|2011[/u]

تفتكروا ليه ياتري خوف منهم ولا هم عايزين يستعدوا للمواجهة بالتكشير عن انيابهم في ظل حماية الامن المركزي

يعني عندي حق في ثورتنا لان الحكومة داركة وحاسة بالمعاناة اللي الشعب فيها

لكن لاحياة لمن تنادي
    باتمني ان ثورة25 يناير تقوم بشكل سلمي مش بشكل عشوائي غير منظم يراسها البلطجية

ايوه أنا مع التغيير بس مش اى تغير والسلام النظام مطلوب[/
    b]

ربنايستر
    ابو فريدة
    ابو فريدة
    مشرف عام
    مشرف عام

الساعه الان :

مُساهمة من طرف ابو فريدة الأحد يناير 23, 2011 5:33 pm

الى اختى .......................................... لقاء اون لاين

انا واللة .............................................. معاكى

لازم التغير........................................... بس من غير سجون

وانشاء اللة.....................................مصر بخير

التغير ...........................جاى جاى جاى
    ابو فريدة
    ابو فريدة
    مشرف عام
    مشرف عام

الساعه الان :

مُساهمة من طرف ابو فريدة الأحد يناير 23, 2011 6:03 pm

انت فين .................................. يا ابو يوسف

محمد عادل
    محمد عادل
    عضو ذهبى
    عضو ذهبى

الساعه الان :

مُساهمة من طرف محمد عادل الأحد يناير 23, 2011 8:07 pm

الموضوع دة على فكرة شيق جدا والاقبال بسم اللة ما شاء اللة علية واضح لان ان شايف ان دة مشكلة بلد باكملها مش 1 ولا 2 ولا حتى مليون بس اية العمل واللة يا جماعة لابد من التغيير بس ازاى وعلى الفكرة الكلام سهلا جدا بس التنفيذ هو اللى صعب ببساطة التغيير اكيد لازم يترتب على الاتحاد والاتحاد لازم يضم كافة فئات الشعب كلام جميل بس فى نقطة يا جماعة واللة الناس مطحونة فى مصر دة فى ناس مش عايشة اساسا ومفيش حد حاسس بيها صح ولا انا كلامى غلط الناس دى رغم كدة بتخاف وثلاث ارباع البلد بتقولوا وانا اعمل اية وبنكتفى بس اننا نقول حسبنا اللة ونعم الوكيل وغير كل دة الافتراء موجود فى الحكومة والشرطة والبلد بيحكمها الحديد والناس ومفيش اكتر من السجون فيها وابشع الطرق للاهانة واذلال النفس انا شايف ان دى اسباب كافية لسكوت الناس ورغم دة الشعب المصرى اطيب شعب فى الدنيا دة الراجل الغلبان بياكل عيش بس هو وولادة ويقول الحمد للة وينام ولو سالتة انت عامل اية يقولك واللة الحمد للة مستورة وبالمصرى دة رضا فهمتوا كسرة النفس وصلت لفين فاية الحل يا اخوانا وانا واللة على فكرة مش بكسر المجاديف بس هى دى الحقيقة وعلى العموم احنا نفسنا ان مصر تبقى احسن بلد فى الدنيا ونحل كل المشاكل دى اسف على الاطالة
    احمد عيد الحداد
    احمد عيد الحداد
    Admin
    Admin

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 256

مُساهمة من طرف احمد عيد الحداد الأحد يناير 23, 2011 8:37 pm

أخوانى الكرام
    كلامكم جميل جدا ..........بجد جميل
    والأجمل إنه طالع من القلب ويحمل معانى وأحاسيس جميلة أوى
    ويحمل معنى أكبر - حب الوطن
    اللى تقريبا مشفناش منه حاجة
    بس بنحبه - وده بالفطرة الجميلة بتاعتنا
    عارفين - لما الحكومة معدش عندها اى حلول لشعبها ... فكرت
    وفى عقل بالها قالت - احنا أو ظروف البلد طين والشعب مطحون
    وهنعمل إيه
    خلاص خلى الشعب يقول اللى هو عاوزة
    تلاقى كل البرامج تتنافس على اظهار كل اللى بداخل الشعب
    وعارفين ؟
    حكومة ذكية - جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    عارفين ليه ؟ قالك لما أخلى الشعب يتنفس من خلال 5/6 برامج حوارية على بعض القنوات
    أهوووو يخرجوا اللى عندهم
    لو مفيش ده ....... يحصل انفجار فى الشارع ومظاهرات زى زمان
    حتى تلاقى اليومين دول فكرة المظاهرة تحسها بأت قديمة
    هههههههههههههههههههه
    الكل بيقول فى نفسة (( كل حاجة عاوزين نقولها بتتقال على القنوات )) طيب هنخرج نقول إيه ؟؟؟؟
    وده نوع من السلبية !!!!!!!!!!! أكيد
    بس الفرج جاى جاى - وربنا يكرم بلدنا الحرة دى
    عنوان قصيدتى هو ((( العلم نور والجهل أنا )) يا رب تعجبكم
    بصدد الرفع
    وياااااااااااااااااااااااااا رب يكون كلامى زى ما خرج من قلبى وصل ليكم
    محمد عادل
    محمد عادل
    عضو ذهبى
    عضو ذهبى

الساعه الان :

مُساهمة من طرف محمد عادل الأحد يناير 23, 2011 8:52 pm

مشكور يا ابو يوسف على احساسك العالى دة يا رب نساعد ونساند بعض بمشاركاتنا بس يا ريت نقول زى ما هما علمونا وكلامك صحيح ( مش با قى منى غير شوية دم !!!!!!!! مش باقى منى غير شوية لحم فى كتافى ) ربنا يستر رنا على الظالم
    mohamedmoustafa
    mohamedmoustafa
    مشرف
    مشرف

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 311

مُساهمة من طرف mohamedmoustafa الأحد يناير 23, 2011 9:26 pm

احب اوضح للاخت لقاء لقاء شى مهم................... ممكن انت علشان بنوته مش تعرفى هذا الشى ........... طول ما الحكومة مسيطرة على الجيش ما فى اى ثورة جايبة نيتجة ................ لازم الثورة تقوم من الجيش .......... بس حسنى هو القائد الاعلى للقوات المسلحة يعنى مفيش فائدة ..................... احنا الشباب اكتر فئة متضرة من سياسة البلد بس نرجع ونقول احنا احسن من غير ويارب اجلعها بلد الامن والامان دائما
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 9:55 pm

علاء سعد كتب: الى اختى .......................................... لقاء اون لاين

انا واللة .............................................. معاكى

لازم التغير........................................... بس من غير سجون

وانشاء اللة.....................................مصر بخير

التغير ...........................جاى جاى جاى

اخي الفاضل

هي الناس هتطالب بالتغيير لييييييييييييييييه

علشان عايشين في عز ورخاااااااااء والمواصلات فاضية ورغيف العيش اد كده ومافيش سجون
    وفيه حرية في الرأي من غير اعتقال
    طبيعي الناس هتثور وتنفجر علشان بيحصل العكس
    ايه فايدة المظاهرة وانت عايش حياة مرفهة

التغيير جاي امتي وقت احتضار الريس وبعد مايورث الحكم ويكون ميت قبلها بيومين والشعب نايم

يعني لو كان الحوار بعيد كل البعد عن الحروب بنلف ونقول حرب اكتوبر العظيمة لان هو ده الحدث الوحيد العظيم المشرف في مصر

طيب ابطال حرب اكتوبر عملولنا حاجة علي الاقل بنتباهي بانتصارات اكتوبر
    طيب ياتري احنا هنسيب لاولادنا والاجيال الجاية ايه يفتخروا بيه ....؟

لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 10:09 pm

محمد عادل كتب:الموضوع دة على فكرة شيق جدا والاقبال بسم اللة ما شاء اللة علية واضح لان ان شايف ان دة مشكلة بلد باكملها مش 1 ولا 2 ولا حتى مليون بس اية العمل واللة يا جماعة لابد من التغيير بس ازاى وعلى الفكرة الكلام سهلا جدا بس التنفيذ هو اللى صعب ببساطة التغيير اكيد لازم يترتب على الاتحاد والاتحاد لازم يضم كافة فئات الشعب كلام جميل بس فى نقطة يا جماعة واللة الناس مطحونة فى مصر دة فى ناس مش عايشة اساسا ومفيش حد حاسس بيها صح ولا انا كلامى غلط الناس دى رغم كدة بتخاف وثلاث ارباع البلد بتقولوا وانا اعمل اية وبنكتفى بس اننا نقول حسبنا اللة ونعم الوكيل وغير كل دة الافتراء موجود فى الحكومة والشرطة والبلد بيحكمها الحديد والناس ومفيش اكتر من السجون فيها وابشع الطرق للاهانة واذلال النفس انا شايف ان دى اسباب كافية لسكوت الناس ورغم دة الشعب المصرى اطيب شعب فى الدنيا دة الراجل الغلبان بياكل عيش بس هو وولادة ويقول الحمد للة وينام ولو سالتة انت عامل اية يقولك واللة الحمد للة مستورة وبالمصرى دة رضا فهمتوا كسرة النفس وصلت لفين فاية الحل يا اخوانا وانا واللة على فكرة مش بكسر المجاديف بس هى دى الحقيقة وعلى العموم احنا نفسنا ان مصر تبقى احسن بلد فى الدنيا ونحل كل المشاكل دى اسف على الاطالة

[size=18] عندك حق لازم يكون فيه اتحاد ومشاركة ما اكيد كل واحد هيرمي الحمل علي التاني وطبعا كلنا عارفيين اننا شعب مسالم
    ومبدأنا في الحياااااااة اللي نعرفه احسن من اللي مانعرفوش
    الناس المطحونة صوتهم ضاع من الدعاء علي الرجل الاول في البلد
    بس زي ماحضرتك قلت احنا عايزين مصر تبقي احسن بلد في الدنيا ازاااااااااااي .....؟
    من غير مانتحرك ......من غير مايكون فيه خطوة ايجابية للدفاع عن ابسط حقوقنا .....
    انا شفت مرة واحد واقف جنب صندوق الزبالة بياكل منه عيش بجد انا بكيت ..... مين اللي وصله لكده
    يعني فيه ناس تاكل كافيار وسيمون فيميه وناس تاكل مسرطنات وكمان من صفيحة الزبالة
    انا معاك جدا ان الكلام سهل وجميل
    بس انت معايا ان النجاح والوصول للهدف بيتحقق من خلال فكرة
    زي كل القوانين اوالنظريات اللي وصلت العلماء للاختراعات مش بدأت بفكرة

حتي كتابة القصة او الروايه مش بتبدأ بفكرة لغاية ماتكتمل القصة ويبقي كتاب في ايدي الجميع
    ربنايوفق الجميع
    [/size
    ]
    mohamedmoustafa
    mohamedmoustafa
    مشرف
    مشرف

الساعه الان :

مُساهمة من طرف mohamedmoustafa الأحد يناير 23, 2011 10:29 pm

انا لى تعليق على كلام حضرتك ردك على الاستاذ احمد عيد - الشاعر القادم,,, احب اعرف ايه الى يقدر يعمله الشباب بوجهة نظرك ,,,,,,,,,,, يثور كتير شباب ثاروا وأكيد نهاية فى السجون ,,,,,,,,,, وبعدين الى بيطلب بتغير لازم يكون موجود فى الحدث ازاى اقدار اغير كيان دولة وانا مش قادر اغير من نفسى واهلى ........ ولازم تعرفى حاجة ممكن احنا بنعانى من اشياء كثيرة بس الحمد الله لو سياسة الحكومة الخارجية ممكن تكونى انتى واى بنت اخرى فى مصر معرضة للاغتصاب والشباب يكون مذبحة صهيوانية ,,,,,,,, انا مش موافق على حاجات كتيرة بتحصل فى مصر ........... بس بحمد الله انى مش زى بلدان كتير كتيرة ........ ومين فى اعتقدك انه يصلح البلد الاخوان المسلمين ......... ولا الاحزاب الاخرى .............. وقال الله تعالى ( عسى ان تكرهوا شى وهو خير لكم) وعلى العموم لو تحبى تغير غيرى من نفسك اول وبعدين طالبى الناس بالتغير مش عاوزة تعملى ثورة وتجلسى فى البيت ثورة احمد عرابى كان الساء متواجدين بجانب الرجل والجيش تقدرى تقنعى الجيش وهو تحت مظلة الحكومة لو تقدرى اكون اول وحد معاكى.............................مع خالص تحياتى محمد مصطفى وشكرا
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 10:32 pm

احمد عيد الحداد كتب:أخوانى الكرام
    كلامكم جميل جدا ..........بجد جميل
    والأجمل إنه طالع من القلب ويحمل معانى وأحاسيس جميلة أوى
    ويحمل معنى أكبر - حب الوطن
    اللى تقريبا مشفناش منه حاجة
    بس بنحبه - وده بالفطرة الجميلة بتاعتنا
    عارفين - لما الحكومة معدش عندها اى حلول لشعبها ... فكرت
    وفى عقل بالها قالت - احنا أو ظروف البلد طين والشعب مطحون
    وهنعمل إيه
    خلاص خلى الشعب يقول اللى هو عاوزة
    تلاقى كل البرامج تتنافس على اظهار كل اللى بداخل الشعب
    وعارفين ؟
    حكومة ذكية - جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    عارفين ليه ؟ قالك لما أخلى الشعب يتنفس من خلال 5/6 برامج حوارية على بعض القنوات
    أهوووو يخرجوا اللى عندهم
    لو مفيش ده ....... يحصل انفجار فى الشارع ومظاهرات زى زمان
    حتى تلاقى اليومين دول فكرة المظاهرة تحسها بأت قديمة
    هههههههههههههههههههه
    الكل بيقول فى نفسة (( كل حاجة عاوزين نقولها بتتقال على القنوات )) طيب هنخرج نقول إيه ؟؟؟؟
    وده نوع من السلبية !!!!!!!!!!! أكيد
    بس الفرج جاى جاى - وربنا يكرم بلدنا الحرة دى
    عنوان قصيدتى هو ((( العلم نور والجهل أنا )) يا رب تعجبكم
    بصدد الرفع
    وياااااااااااااااااااااااااا رب يكون كلامى زى ما خرج من قلبى وصل ليكم

المشكلة ان البرامج اللي بتعرض معاناة الشعب المصري قنوات فضائية يعني كلنا بنظهر لاعدائنا اننا متخلفين وضعفاء وسلبيين مافيش رأي اي حد

سهل انه يتحكم فينا ويفرض سلطته وجبروته علينا وطبعا كلنا عارفين ان اعدائنا كتير ومنتظرين اللحظة اللي نكون فيها في قمة ضعفنا
    طيب احنا مش عايزين نوصل للحظة دي اكيد هنضيع اكتر واكتر انا عارفة ان صعب جدا ان اللي يتحكم فيك يهودي بس الاصعب ان اللي يتحكم فيك واحد مسلم من بلدك قمة الذل بجدوالاستعباد
    منتظرين قصيدتك استاذ احمد اللي واضح من عنوانها انها مثيرة للجدل وعلي فكرة هقولك حاجة لطيفة كنت سمعتها من واحد مسئول والظاهر انه كان بيستخف دمه علي اساس انه عسل
    المذيعة كانت بتقوله الاميه في اليايان للناس اللي مش بيتعلموا كمبيوتر واحنا لسه بنطالب بفصول محو الاميه فرد البيه قالها بضحكة مستفزة الشعب المصري وخصوصا الفلاحين بيقولوا ان العلم نور والنور من الكهرباء والكهرباء خطر....... كان خفة بصراحة

darkred]] في انتظار القصيدة يااستاذنا

[/size]
    لقاء أون لاين
    لقاء أون لاين
    Admin
    Admin

الساعه الان :

مُساهمة من طرف لقاء أون لاين الأحد يناير 23, 2011 10:49 pm

عدل سابقا من قبل لقاء أون لاين في الثلاثاء يناير 25, 2011 4:13 pm عدل 1 مرات
    ابو فريدة
    ابو فريدة
    مشرف عام
    مشرف عام

الساعه الان :

مُساهمة من طرف ابو فريدة الأحد يناير 23, 2011 10:51 pm

الثورة يعنى ............................................ تغير شى غلط فى البلاد

ونتى بتقولى .......................................... فى التعليق على انتى فين يوم 25

طبعن مش هنزل الشارع ........................ انتى عمل فيلم التغير دة لمين....... ولا كلمة تغير حلوة

ملحوظة ............. ابقى شوفى المظاهرت يوم 25 فديو

وخليكى فى البيت ومن على المنتدى قولى لشباب ثورة ثورة ثورة وانتى فى البيت

يارب .................................مصر ..............................يارب ................مصر

mohamedmoustafa
    mohamedmoustafa
    مشرف
    مشرف

الساعه الان :

مُساهمة من طرف mohamedmoustafa الأحد يناير 23, 2011 10:55 pm

لا تعليق......................... لقاء اون لاين
    mohamedmoustafa
    mohamedmoustafa
    مشرف
    مشرف

الساعه الان :

مُساهمة من طرف mohamedmoustafa الأحد يناير 23, 2011 10:56 pm

الوحد يتكلم مع حد فاهم الكلام الى بيكتبه ........................ مش بيكتب وخلاص
    mohamedmoustafa
    mohamedmoustafa
    مشرف
    مشرف

الساعه الان :

مُساهمة من طرف mohamedmoustafa الأحد يناير 23, 2011 11:01 pm

استاذ علاء فين ناس كتير بتكب كلام مش عارف معناها ايه وكمان الانسان لم يتكلم فى موضوع ويحب ان الناس يعملوا بكلامه لازم يدرس موضوع من كل الجوانب مش نطلب بثورة وخلاص زى ما الاخت بتتكلم ولاتعليق وبلاش تتكلم فى موضيع بلانيتجة ياعم علاء
    Amir
    Amir
    عضو مميز
    عضو مميز

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 31

مُساهمة من طرف Amir الأحد يناير 23, 2011 11:46 pm

ياعم بلاش كلام فى السياسه
    الحيطان ليها ودان
    ولا اله الا الله محمد رسول الله
    مدحت عثمان سرور
    مدحت عثمان سرور
    Admin
    Admin

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 1012

مُساهمة من طرف مدحت عثمان سرور الإثنين يناير 24, 2011 12:33 am

بعتذر اولا على التاخر فى الرد
    أولا يا شباب اناشايف انا الحوار أطور لجهه تانيه خالص
    هنا عايزين نتناقش بأدب الحوار وكل واحد يعبر عن رآيه هو بدون أحراج لآحد
    ثانيا أخت لقاء انت بتطرحى مواضيع شيقه جدآ بس ياريت لازم تتحمل الرآى المعاكس ليكى
    انا شايف انك مؤيده للثوره بس على فكره
    مصر غير تونس
    طبعا هتقولى كلامى كلام جرايد  وده كلام مرشد الاخوان نفسه من يومين وفال يجب الحوار
    لا أولا تونس عمرى ما سمعت عنها شيئآ فى السياسه بالعكس عندهم حريه كتيره فى الاعلام
    بس تونس بلد صغيره والا حصل ده كان تدبير مسبق من الجيش هناك انا مش عارف ازاى فى يوم وليله حصل ده فى توتس والجيش كان سلبى
    عموما مش موضوع مظاهره تخلى الرئيس يسيب الحكم تانى يوم
    لو الجيش وقف مع رئيس تونس ثانيه واحده مكنش حصل كده
    مصر تختلف عنها فى الطوائف مصر بها مسحين واخوان وصعايده وبحرى وقوى خارجيه نفسها مصر تضعف والا بيحرك الشباب الان الجهات الخارجيه
    عموما انا راى الشخصى مش مؤيد للثوره الان خصوصا فى هذا الوقت الكونجرس الامريكى اقام جلسه أمس خصوصا لمصر لدراسه التدخل لحمايه المسيحين فى مصر نحن نساعد القوى الخارجيه لضرب مصر
    ولو الموضوع ثوره كانت فلسطين اتحررت بدول الثوره مليون انتفاضه الموضوع مش سهل شباب
    ده راى وشكرا
    ارجو تكمله الحوار باننا نحترم بعض واننا اخوات وياريت بدون تعصب وهدوء السياسه محتاجه هدوء بدون تعصب علشان تعرف

تاخد قرار أرجو من المشرفين متابعه الحوار

هنعمل استفتاء لمده يوم ياريت كل واحد يكتب سبب الاختيار
    Amir
    Amir
    عضو مميز
    عضو مميز

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 31

مُساهمة من طرف Amir الإثنين يناير 24, 2011 12:53 am

اختى العزيزه لقاء
    بوجهلك رساله ويريت تسمعى بيها

احمدى ربك على اللى انتى فيه
    وقولى يارب بس
    مدحت عثمان سرور
    مدحت عثمان سرور
    Admin
    Admin

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 1012

. استفتاء لقيام ثوره يوم 25 يناير

مُساهمة من طرف مدحت عثمان سرور الإثنين يناير 24, 2011 12:59 am

انت مؤيد لقيام ثوره يوم 25/1 ام لا

الاستفتاء لمد يوم مع استمرار استفتاء احسن لاعب
    د هانى عيد الحداد
    د هانى عيد الحداد
    كبار الشخصيات
    كبار الشخصيات

الساعه الان :
    ذكر عدد المساهمات : 409

مُساهمة من طرف د هانى عيد الحداد الإثنين يناير 24, 2011 1:11 am

على فكرة يا جماعة ... كل واحد فينا عندة رأى وطبعآ مفكر هوا اللى صح .. ومن الصعب يغير رأية حتى لا يظهر انة قد أخطأ .... دا احنا اللى بنتناقش فى الموضوع دا فى حدود 10 اشخاص ومش عارفين يتفقوا على رأى
    يبأى ازاى كل الشعب او معظمة يعرفوا يتفقوا فى تنظيم ثورة ناحجة ...!!!
    ...فكرت مع نفسى مرة ... تتمنى مين يمسك حكم مصر ... قولو انتم مين اللى يصلح؟؟؟
    أنا فعلا مش شايف حد يستاهل أو حد يخلينى اعمل انقلاب وثورة .... ولو فى حد يستاهل أتمنى يكون أحد علماء الاسلام .... لأن احنا دولة مسلمة وبلاش الشعارات الكدابة بتاع ((( الصليب + الهلال = مصر ))) دى

ولكن من يستحق السلطة لن يسعى اليها ... بل نحن من يسعى اليه كى نضعة فى السلطة ....
    .
    .....ولكن للأسف هرجع وأقول اننا مش هنعرف نتفق على شخص يحكم مصر...
    انا مش ضد الثورة طبعآ انا تمنى أن تتم بتنظيم كويس واتمنى الا يحدث بها اى خسائر مادية او بشرية ..

مع احترامى لبعض الأشخاص اللى بيقولو ان مصر عايشة فى امان وسلام فى عهدنا هذا ولا يستحق الوضع اى ثورة ..واللى بيقول ان الجيش اللى ماسك البلد ... واللى بيقول عملنا ثورة او معملناش لن يحدث التغيير ... خلاص خلينا قاعدين كدا على ما تيجى تساهيل ربنا ...
    الشعب أغلبية ... والحكومة والجيش .و..وو.. الخ يعتبرو أقلية ... لو نزل 25 % فقط من الشعب الى الشوراع والميادين فى الأماكن الحيوية خاصة فى القاهرة ... وتعطلت الشوراع والمصالح ... لوقت طويل قدر المكان حتى ولو أيام حتى لو اسبوع ..... انتظر النتيجة ....

الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين مايو 06, 2024 8:24 pm